Egy bank társadalmi felelősségvállalási programjának támogatása

ERSTE MARC Impact Program

A MARC Impact Program egy közép- és kelet-európai vállalkozásfejlesztési kezdeményezés, amelyet az ERSTE Alapítvány, az Erste Social Finance Holding, az IFUA Nonprofit Partner és a SIMPACT közösen indított el. A program támogatja a társadalmi és ökológiai hatást elérő vállalkozásokat, segítve őket a növekedésben és a finanszírozhatóságban.
Branding | Design | Social media | Társadalmi ügyek |
Beach flag arculettal

KIHÍVÁS

Az ERSTE magyarországi partnere, a SIMPACT azzal bízott meg minket, hogy a programnak egy, a banki szektorban elfogadott, de attól elkülönülő márkanevet és headline-t alkossunk meg angol nyelven, és azt önálló arculatban is jelenítsünk meg. Ezt követően a program rendezvényeihez kötődő közösségimédia-kommunikáció és márkaépítés volt a feladatunk.

MArc arculat

MEGOLDÁS

A service design és a design thinking módszertant – többek között mindmap és brainstorming technikákat, valamint a divergens és konvergens gondolkodási szakaszok tudatos elkülönítését – alkalmazva hoztuk létre a MARC albrandet. Ehhez szorosan kapcsolódik a re:Marc rendezvénysorozat, amely a márka „call to action” eszközének is tekinthető. A „Make a change, leave a mark” szlogen pedig a márkához kapcsolódó aktivitásokat és lehetőségeket foglalja keretbe, erősítve annak üzenetét és értékeit.

Csapatunk a márkanevekhez kapcsolódó teljes arculati keretrendszer kialakításán is dolgozott. A tervezési folyamat egyik fő kihívása az volt, hogy a vizuális megjelenés elkülönüljön az ERSTE hivatalos arculatától, ugyanakkor maradjon egy finom, utalásszerű kapcsolat – ezt a kényes egyensúlyt kellett tervezőgrafikusainknak megteremteniük, és kreatív eszközrendszerükkel fenntartaniuk.

EREDMÉNY

A headline- és márkanévjavaslatok hatására elindult a program, amely a mai napig önálló almárkaként jelenik meg az ERSTE csoport portfóliójában.