Reputációépítés hazánk egyik legjelentősebb könyvkereskedőjénél

Libri-Bookline

A Libri az ország piacvezető könyvkereskedője. Országos méretű, 56 boltot magába foglaló hálózatával és webáruházával évente több millió vásárlót szolgál ki.
Design | Kultúra | PR | Social media |
Könyvcsere piknik

KIHÍVÁS

A Libri 2024 elején keresett meg minket azzal a céllal, hogy segítsünk láthatóbbá tenni a Libri és a Bookline olvasásnépszerűsítést célzó akcióit, emellett PR-eszközökkel támogassuk marketingtevékenységüket.

Orsi interjúzik_Libri LID

MEGOLDÁS

A közös munka során elsődleges célként tűztük ki, hogy proaktív, pozitív kommunikációval folyamatosan jelen legyünk a médiában, és ezzel segítsük a vállalat reputációjának javulását. A közös munka során 2024-ben több eseménynek – többek közt a Libri költészet napi akciójának, a Bookline könyvcserepiknikjének – hírét juttattuk el a sajtón keresztül a különböző célcsoportokhoz, emellett több, elsősorban kereskedelmi kampányt támogattunk meg sajtókommunikációs eszközökkel.

A 2024-ben induló Libri Talent írói tehetséggondozó program vizuális koncepcióját és arculatát ügynökségünk alkotta meg, részt vettünk ugyanakkor az ösztöndíjprogramot bevezető PR- és közösségimédia-kampányban is.

2025-ben a Libri meghirdette az olvasás évét – az olvasásnépszerűsítő kommunikációs kampány elemeit és teljes eszköztárát megbízónkkal együttműködve, közösen dolgoztuk ki, és az egyes kampányelemeket is együtt valósítjuk meg. Megbízónkkal való együttműködésünk folyamatos, kereskedelmi akcióikat és kommunikációs kampányaikat ügynökségünk jelenleg is támogatja.

Az elmúlt két évben több alkalommal nem reprezentatív, online kérdőívekben kértük a Libri olvasóinak véleményét – pedagógusnapon a számukra fontos tanáregyéniségekről, a Libri irodalmi díj kapcsán legkedvesebb könyveikről, valamint a könyvek lelki egészségre gyakorolt hatásairól kérdeztük őket. A kérdőíveket később sajtókommunikációs eszközként használtuk fel, vagyis a legfontosabb állításokat, eredményeket sajtóanyagokban és interjúkban hangosítottuk ki.

EREDMÉNY

A 2024-ben megújult Libri irodalmi díj visszatérését elsősorban sajtókommunikációs eszközökkel támogattuk. 2024 márciusa és decembere között összesen 240 megjelenést generáltunk, a sajtó figyelmét leginkább a Libri irodalmi díjjal, az MCC Fesztre való kitelepüléssel és egy diákok számára ingyenesen elérhető Térey János-kötettel keltettük fel. A megjelenésekkel a teljes magyar médiakört lefedtük: az országos, közéleti, kulturális és életmódportálok és -lapok is rendszeresen foglalkoztak a Libri-Bookline kezdeményezéseivel.