
KIHÍVÁS
A Veszprémi Érsekség arra kért fel minket, hogy hozzuk közelebb az emberekhez Bódi Mária Magdolna – vagy ahogy mindenki szólította: Magdi – alakját. Megbízónkkal együtt úgy gondoltuk, hogy ehhez szakítanunk kell az egyházi kommunikáció hagyományos eszközrendszerével.


MEGOLDÁS
A közös munkát az arculattervezéssel és a Bódi Mária Magdolna életét, emlékezetét és a boldoggá avatás lépéseit megismertető honlap kialakításával kezdtük. A logó megtervezésekor 21. századi módon használtuk a szentek, boldogok ábrázolásához hagyományosan hozzátartozó attribútumokat: mivel a fiatal lányról szóló visszaemlékezésekben újra és újra felbukkant az édesapjától kapott kerékpárja, valamint a virágok szeretete, így ezt a két elemet alkalmaztuk attribútumként.
Következő lépésként egy nyolc epizódból álló animációskisfilm-sorozatot készítettünk, amelynek formabontó vizuális megoldásai segítenek közelebb hozni Magdi alakját a fiatalabb célcsoportokhoz. A sorozat első része azt a kérdést állította fókuszba, mi kell ahhoz, hogy valakit szentté/boldoggá avassanak, míg a második átfogó képet adott Magdi életéről. A következő hat részben Magdi egy-egy tulajdonságát emeltük ki, ám ezekhez mindig konkrét történetet kapcsoltunk.
A rövid, 2-3 perces epizódokból álló sorozat megalkotása során kollázstechnikát alkalmaztunk, amely alkalmas arra, hogy absztrakt fogalmakat, gondolatokat és érzelmeket egy-egy szimbolikus motívumba sűrítve jelenítsen meg, ugyanakkor igyekeztünk egy-egy gaget és némi humort is beleszőni a kisfilmek vizualitásába.
EREDMÉNY
Az arculat elemeit a Veszprémi Érsekség számos online felületen és offline kiadványban használja, és a boldoggá avatás is fontos szerepet kapott. Az animációskisfilm-sorozat szintén több százezer emberhez jutott el: epizódonként 10-20 ezren nézték meg a Youtube-on és a Facebookon, Veszprémben pedig tízezer zarándok és vendég előtt vetítették le az epizódokat.
