MISE / BOR / TÁRSASÁG

Veszprémi Érseki Pincészet

A Veszprémi Érseki Pincészet korábban elsősorban főegyházmegyei felhasználásra, valamint reprezentatív célokra és helyi értékesítésre termelt bort. A pincészet élére 2020-ban egy fiatal, ambiciózus borász, Benesch Antal került, aki hozzálátott a borcsaládok és a márka megújításához.
Branding | Design | Gasztro | PR | Social media | Web development |
Veszprémi bor címkével

KIHÍVÁS

A Veszprémi Főegyházmegye arra kérte fel csapatunkat, hogy támogassuk az érseki pincészet borainak versenypiaci pozicionálását, az új brand ismertté tételét, valamint az értékesítést.

Fekvő nagy kép

MEGOLDÁS

Az első és legfontosabb lépés a borok elnevezése és a fogyasztók választásában jelentős szerepet betöltő címke megtervezése volt, amelyhez a veszprémi Érseki Palota dísztermének mennyezetfreskói adták az inspirációt. Olyan motívumokat kerestünk, amelyek a borcsaládokat a Veszprémi Érsekséghez kötik, ugyanakkor szerettük volna elkerülni a kézenfekvő közhelyeket – éppen ezért csupán egy-egy festményrészlet motívumait, elsősorban az angyal- és női alakokat használtuk fel. Az új borcsaládok neve – a püspöksüvegre utaló Vesprim Infula, a szenteket körülvevő dicsfényt jelentő Mandorla és a püspökségi bortermelés kezdete, az 1277 – is jelzi az egyházi kötődést.

Szerettük volna, ha a korábban szinte teljesen ismeretlen pincészet tevékenysége széles körben láthatóvá válik. A PR-kommunikáció során a főborászt kezdetektől fogva szakértőként és a balatoni borok ismerőjeként építettük, a fenntartható borkészítéshez és a borfogyasztáshoz köthető legújabb trendekről több alkalommal készítettünk edukatív tartalmú sajtóanyagokat.

Máskor könnyedebb gasztronómiai témákat helyeztünk a sajtókommunikáció fókuszába, 2023 nyarán pedig egy nem reprezentatív, online kutatást végeztünk a balatoni borok fogyasztásáról. A Veszprémi Érseki Pincészet Facebook- és Instagram-oldalán az új borcsaládok bemutatása kapta a legnagyobb hangsúlyt, fontosnak tartottuk ugyanakkor, hogy edukatív tartalmakat is rendszeresen közzétegyünk.

EREDMÉNY

A korábban csak helyi viszonylatban ismert borászat 2023-ban karakteres, egyedi arculattal és vonzó termékkínálattal lépett piacra, a szakma által jegyzett és a fogyasztók által is kedvelt márkává vált. A szisztematikus sajtókommunikációnak köszönhetően több száz cikk, rádiós és televíziós anyag foglalkozott a pincészettel, a közösségi platformokon pedig több százezer embert értünk el.