KIHÍVÁS
A Budamount Film a dokumentumfilm sajtó- és közösségmédia-kommunikációjával bízta meg ügynökséget. Az ország háza elsősorban a külföldi közönségnek készült, ám a munka során kiderült: az alkotást először a hazai közönség számára kell érdekessé tenni, a produkció nemzetközi értékesítését is ez támogatja a leginkább.
MEGOLDÁS
Nem ez volt az első közös projektünk a Budamount Filmmel – csapatunk alkotta meg a filmprodukciós cég arculatát, vizuális megjelenését és a filmjeik elején látható introvideót, weboldaluk grafikai megjelenéséért és fejlesztéséért is a Salt csapata felelt, és részt vettünk korábbi filmjük kommunikációs kampányában is.
Az ország háza című dokumentumfilmre már a forgatás időszakában ráirányítottuk a figyelmet: a releváns szerkesztőségek tagjainak Ema Horvath színésznővel és a film alkotóival közös sajtóreggelit szerveztünk, amelyre a Parlament szomszédságában, a Kossuth téren került sor. Az újságírók a sajtóreggeli után az Országház impozáns tereit is bejárhatták, ami már ekkor számos színes, izgalmas cikk és riport megjelenését segítette elő.
A filmet 2024 nyarán mutatták be az Országházban, a nagyközönség néhány nappal később a MOZ.GO Magyar Mozgókép Fesztiválon tekinthette meg. A film iránt érdeklődő újságírókat ezekre az eseményekre hívtuk, az alkotóknak interjúkat szerveztünk, emellett sajtóanyaggal és látványos werkfotókkal is felhívtuk a figyelmet a bemutatóra.
Aktív Facebook– és Instagram-kommunikációt folytattunk magyar és angol nyelven: filmrészleteket, archív fotókat és kulisszatitkokat mutattunk meg, a trailer népszerűsítésére kiemelt kampányt, a premier előtt pedig nyereményjátékot indítottunk. A film televíziós premierjét újabb – a filmben elhangzó legérdekesebb részleteket kiemelő – sajtóanyaggal és interjúszervezéssel támogattuk.
EREDMÉNY
A forgatásról, Az ország háza bemutatójáról és televíziós premierjéről közel 200 megjelenés született – az Index, a 24.hu, a Magyar Nemzet, a Mandiner is foglalkozott a dokumentumfilmmel, amelynek híre a legolvasottabb bulvárlapok, a turisztikai, a kulturális, a filmes és az építészeti szakportálok olvasóihoz is eljutott. A Facebookon és az Instagramon közzétett tartalmakkal a kampányidőszakban több mint 100 ezer felhasználót értünk el, a film trailerét pedig 200 ezren nézték meg.