KIHÍVÁS
A Veszprémi Főegyházmegye arra kérte fel csapatunkat, hogy támogassuk az érseki pincészet borainak versenypiaci pozicionálását, az új brand ismertté tételét, valamint az értékesítést.
MEGOLDÁS
Az első és legfontosabb lépés a borok elnevezése és a fogyasztók választásában jelentős szerepet betöltő címke megtervezése volt, amelyhez a veszprémi Érseki Palota dísztermének mennyezetfreskói adták az inspirációt. Olyan motívumokat kerestünk, amelyek a borcsaládokat a Veszprémi Érsekséghez kötik, ugyanakkor szerettük volna elkerülni a kézenfekvő közhelyeket – éppen ezért csupán egy-egy festményrészlet motívumait, elsősorban az angyal- és női alakokat használtuk fel. Az új borcsaládok neve – a püspöksüvegre utaló Vesprim Infula, a szenteket körülvevő dicsfényt jelentő Mandorla és a püspökségi bortermelés kezdete, az 1277 – is jelzi az egyházi kötődést.
Szerettük volna, ha a korábban szinte teljesen ismeretlen pincészet tevékenysége széles körben láthatóvá válik. A PR-kommunikáció során a főborászt kezdetektől fogva szakértőként és a balatoni borok ismerőjeként építettük, a fenntartható borkészítéshez és a borfogyasztáshoz köthető legújabb trendekről több alkalommal készítettünk edukatív tartalmú sajtóanyagokat.
Máskor könnyedebb gasztronómiai témákat helyeztünk a sajtókommunikáció fókuszába, 2023 nyarán pedig egy nem reprezentatív, online kutatást végeztünk a balatoni borok fogyasztásáról. A Veszprémi Érseki Pincészet Facebook- és Instagram-oldalán az új borcsaládok bemutatása kapta a legnagyobb hangsúlyt, fontosnak tartottuk ugyanakkor, hogy edukatív tartalmakat is rendszeresen közzétegyünk.
EREDMÉNY
A korábban csak helyi viszonylatban ismert borászat 2023-ban karakteres, egyedi arculattal és vonzó termékkínálattal lépett piacra, a szakma által jegyzett és a fogyasztók által is kedvelt márkává vált. A szisztematikus sajtókommunikációnak köszönhetően több száz cikk, rádiós és televíziós anyag foglalkozott a pincészettel, a közösségi platformokon pedig több százezer embert értünk el.