KIHÍVÁS
A Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége (Matehetsz) a hazai tehetséggondozás egyik meghatározó szervezete. Feladata a Magyarországon és határainkon túl élő tehetségek felfedezése, támogatása, az ehhez kapcsolódó tanácsadás, az iskolákban dolgozó pedagógusok felkészítése, edukációja. A Matehetsz 2024-ben pedagógusoknak szóló, beszélgetős kártyajátékot fejlesztett, amelynek értékesítéstámogatásával ügynökségünket bízta meg. Izgalmas kihívást jelentett ez számunkra, hiszen ügyfelünk kérésére nem klasszikus értékesítési, hanem PR-kampányt folytattunk.
MEGOLDÁS
Első lépésként egy olyan „sztorit” kellett találnunk, amely szorosan kapcsolódik az iskolai munkához, fontos és aktuális ügyként azonban arra is alkalmas, hogy a médiában, közösségi médiában beszélgetések elindítójaként működjön. A kampány fókuszába így a pedagógusokat is súlyosan érintő kiégés témakörét helyeztük.
A pedagógusok kiégésével kapcsolatos első sajtóanyagunkban nemzetközi kutatási eredményeket hívtunk segítségül, ráirányítottuk a figyelmet a jó kollegiális kapcsolatok és a bizalom jelentőségére a prevenció terén.
A kampány következő lépéseként megbízónkkal közösen nem reprezentatív felmérést készítettünk a pedagógusok közérzetéről. Az online kérdőívet mintegy 500 tanár, óvodapedagógus és más, oktatási-nevelési intézményben dolgozó munkatárs töltötte ki. A felmérésből kiderült: a pedagógusok kétharmada már tapasztalta magán a kiégés jeleit.
Az eredményeket a Matehetsz és az Apor Vilmos Katolikus Főiskola közös szakmai napon mutatták be. Bár a tehetséggondozó szervezet és a főiskola vezetői már korábban is szakmai kapcsolatban álltak, erre az eseményre kifejezetten ügynökségünk kezdeményezésére, a Matehetsz kommunikációs céljaihoz igazodva került sor. A szakmai napon több sajtóorgánum képviselője is részt vett, a rendezvényt követően pedig az eredményeket és a kerekasztal-beszélgetés legfontosabb állításait tartalmazó sajtóanyagot adtunk ki.
EREDMÉNY
A pedagógusok kiégése kapcsán 35+ sajtómegjelenés született, a Matehetsz ügyvezető elnökének 14 interjút szerveztünk, így a kiégéssel és a pedagóguskártyákkal a szakmai lapokon keresztül a női magazinokon át az országos rádiókig és televíziókig számos médium foglalkozott. Az átkeretezésnek köszönhetően nemcsak egy fontos társadalmi ügyet sikerült a közbeszéd részévé tennünk, de teljesült a Matehetsz eredeti célja is: a pedagóguskártyákat egy szélesebb szakmai nyilvánosság is megismerhette.